• Anonym (Irriterad)

Spädbarns fruktansvärda skrik!

Alltså visst jag fattar att barn måste få låta för att visa sina känslor, skrika och gnälla, MEN en del barn skriker ju helt jävla hysteriskt! :O Jag kan inte fatta det. Vem får moderskänslor när ett barn skriker som en galning? Man blir ju bara trött och less och vill låsa in sig ett tag.

Hur kan naturen ha gjort så att barn skriker fruktansvärt HYSTERISKT ibland? Jag menar jag tar upp min barn så fort dom bara "skriker" naturen behöver ju inte göra så att dom skriker ÄNNU värre??? suck...

• Svar på tråden Spädbarns fruktansvärda skrik!
  • Anonym (?!)

Vilken konstig tråd.

Hur skulle du själv påtala när du mår dåligt, ja faktiskt ÄR hysterisk, om rösten vore ditt enda verktyg?

Märkligt.

• Litet My

Spädbarn skriker så när något när något är fel, när man funderat ut vad det är brukar de sluta, ganska finurligt faktiskt även om det är jobbigt att höra på.

• Anonym (Det)

Jag får inte moderskänslor när skriket är mer än hungriggnäll

• Anonym (Irriterad)

Ja men det är skillnad på skrik och hysteriska skrik.

Mina barn skriker och gnäller rätt ofta(precis som alla barn) men har vänninor med barn UTAN kolik som skriker fruktansvärt så man vill bara gå därifrån.

• Severus
    Anonym (Irriterad) skrev 2013-10-17 12:01:26 följande:

Mina barn skriker och gnäller rätt ofta(precis som alla barn) men har vänninor med barn UTAN kolik som skriker fruktansvärt så man vill bara gå därifrån.

Ja, det är skillnad på skrik och skrik.

Är själv allergisk mot skrik.
    Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Anonym (M)

Ja gå därifrån då!
  • Anonym (Irriterad)
    Anonym (M) skrev 2013-10-17 12:06:18 följande:
    Ja gå därifrån då!
    Absolut! men det slutar inte få mig att fundera på varför det inte räcker med att barnet bara "skriker" lite normalhögt...

Mina barn som sagt skriker OCKSÅ men det är sällan dom skrikit sådär hysteriskt.
  • The past is now

I mina öron "låter" det som att något är på tok! Inget barn skriker hysteriskt utan anledning...säg åt henne i all välmening att söka hjälp via bvc alt vc för undersökning. Smärtor på små barn är inte det lättaste att förstå..

• Little Ms Chatterbox

Det är för att det inte är ditt barn. Hade det varit ditt barn som skrek så hade du nog inte reagerat så på det, som om det går genom märg och ben.

En annan teori...

Det kanske är för att du har så starka moderskänslor att ditt undermedvetna genast vill göra något åt skriket men barnet har redan en mor (din väninna) och du vet att du ska stå tillbaka och låta henne göra sitt. 

Svar på tråden Spädbarns fruktansvärda skrik!